אפיקי הפרסום בשיווק ברשת

כל בעל עסק יודע שאחד מהדברים היותר קשים בניהול עסק הוא הדרך להגיע ללקוחות חדשים, אם בעבר אפשרויות הפרסום היו מצומצמות והסתכמו בחלוקת פלאיירים ומגנטים או פרסום בעיתונות לעסקים הקטנים והבינוניים ופרסום ברדיו ובטלוויזיה לעסקים הגדולים, אזי בשנים האחרונות תחום הפרסום באינטרנט התחיל לקחת חלק מאד פעיל בתקציב הפרסום של כל עסק ובמיוחד לעסקים הקטנים ובינוניים שלא יכולים להוציא מאות אלפי שקלים על פרסומות בטלוויזיה וברדיו.

מהן אפיקי הפרסום ברשת

נכון להיום אפיקי הפרסום המובילים ברשת הינם גוגל ופייסבוק ומשנה לשנה מפרסמים אצלם עוד לקוחות חדשים שמבינים את הפוטנציאל הגלום בפרסום במדיה הדיגיטלית ומעוניינים לבצע שיווק ברשת.

באפיקי הפרסום גוגל מאפשרת 2 סוגים עיקריים – הקידום האורגני והקידום הממומן, הקידום הממומן הינו קידום שמבוסס על פרסומות פר קליק, כאשר גולש מבצע חיפוש במנוע החיפוש של גוגל עולות לו בארבעת התוצאות הראשונות מודעות פרסום ממומנות ובתחתית העמוד עוד 3, כאשר בכל פעם שגולש לוחץ על המודעה בעל העסק משלם על הקליק.

מחירי הקליקים יכולים לנוע בין אגורות בודדות לעשרות ומאות שקלים לקליק, תלוי בתחום ובתחרות על הביטוי, התחרות הינה על בסיס מכרז (ביד) ואיכות המודעה.

מעבר לחיפושים בגוגל, מנוע החיפוש מאפשר לפרסם באתרים אשר נמצאים בשיתופי פעולה איתו באמצעות באנרים ברחבי האתרים הללו, כאשר על כל קליק העסק משלם לגוגל וגוגל מתגמלת את בעל האתר שם הייתה הפרסומת. בין היתר ניתן לפרסם גם ביוטיוב במעברי סרטונים ולבצע פרסום של רימרקטינג – פרסומת שעוקבת אחרי גולשים שביקרו באתר שלך ולא ביצעו רכישה.

סוג נוסף של פרסום בגוגל הינו הקידום האורגני – הוא מדבר על התוצאות הטבעיות של גוגל במנוע החיפוש – כל התוצאות אשר מתחת למודעות, על מנת להגיע לתוצאות באפיק זה יש צורך לעבוד על פי הקווים המנחים של גוגל כדי להיות מדורג במקומות הראשונים, לאפיק פרסום זה יש תורה משל עצמו והוא מדבר על המון פרמטרים כגון: קוד האתר, זמני טעינה, איכות התוכן, קישורים לאתר ועוד, על מנת להתברג בצמרת בקידום אורגני בהרבה מקרים יהיה צורך במקדמי אתרים מקצועיים על מנת להגיע לתוצאות והרבה מאד סבלנות כיוון שלוקח לא מעט זמן עד שאתר צובר וותק ומקבל את מדד הסמכות של גוגל – יכול לקחת בין חצי שנה לשנה - שנתיים ואפילו יותר, תלוי במילות המפתח ובתקציבים.

אפיק הפרסום הנפוץ הנוסף הינו פייסבוק – הרשת החברתית הנפוצה ביותר – עיקרה היא ביסוס המותג באמצעות מודעות ממומנות שמוצגות לגולשים על פי חתכים מסוימים כגון מצב משפחתי, תחומי עניין וכו' , בניגוד לגוגל שם הגולש ממש מחפש מוצר מסוים או שירות ומגיע אליך לאתר, בפייסבוק המודעות מוצגות לכל מי שקשור לחתך שהגדרת ולא דווקא למי שמתעניין, המטרה היא לחשוף אותו כמה שיותר למותג או למוצר ולגרות אותו על מנת להיכנס לאתר ולבצע רכישה.

הטרנד החדש

לאחרונה התחיל טרנד חדש של פרסום הנפוץ בעיקר בחברות הגדולות – מוצאים ידוען פרסום – גבר או אישה אשר יש לו המון עוקבים בפייסבוק/אינסטגרם/טוויטר ומשלמים להם על מנת שיציגו את המוצר או השירות דרכם אם זה באמצעות חוות דעת, באמצעות סרטוני וידיאו או סתם קישורים על הקיר, חברות הפרסום מוציאות אלפי שקלים לכל ידוען פרסום על מנת לקבל התייחסות למוצר או לשירות שלהם אשר ייחשף למאות אלפי משתמשים ברשת.

איזה אפיק כדאי לי?

על מנת לדעת באיזה אפיק כדאי לבחור יש צורך להבין מה מטרות הפרסום והעסק, האם חשיפות המותג או מכירות מידיות ספציפיות, גם לניסוח המודעות יש משקל כבד והוא צריך להיות מותאם לציפיות ולמטרות.

אין מניעה לשילוב כל אפיקי הפרסום ביחד במידה והתקציב מאפשר זאת, ההמלצה תמיד להיפגש עם בעל מקצוע על מנת שינתח את העסק ומטרותיו ביחד עם תקצוב נכון על מנת להגיע לאפיק הפרסום היעיל והרווחי ביותר לכל עסק.

העתיד שלך מתחיל כאן!

השאר פרטים לקביעת פגישת ייעוץ חינם